Despre Noi

Statutul Biroului

Biroul este  o subdiviziune din cadrul Cancelariei de Stat care asigură coordonarea politicii în stat în domeniul relațiilor cu diaspora își desfășoară activitatea în baza principiilor legalității, profesionalismului, imparțialității, abordării multisectoriale și interdisciplinare pe domeniile de competență. Biroul asigură asistență organizatorică și informațională Prim-ministrului pe subiecte ce țin de politica de stat în domeniul diasporei, migrației și dezvoltării. Biroul se subordonează sub aspect strategico-politic Prim-ministrului, iar sub aspect administrativ secretarului general al Guvernului.

Cadrul legal de activitate

Activitatea Biroului se realizează în conformitate cu Legea nr. 136/2017 cu privire la Guvern, Hotărârea Guvernului nr. 200/2016 cu privire la Strategia Națională ,,Diaspora 2025”, Hotărârea Guvernului nr. 725/2017 cu privire la Mecanismul de coordonare a politicii de stat în domeniul diasporei, migrației și dezvoltării, Hotărârea Guvernului nr. 657/2009 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea și funcționarea, structurii și efectivului limită ale Cancelariei de Stat, tratatele internaționale la care Republica Moldova este parte, precum și prevederile prezentului Regulament.

Misiunea, funcțiile de bază și atribuțiile Biroului

Misiunea:

Misiunea Biroului constă în asigurarea coordonării politicii în stat în domeniul relațiilor cu diaspora care include cetățenii Republicii Moldova stabiliți temporar sau permanent peste hotarele țării, persoanele originare din Republica Moldova și descendenții lor, precum și comunitățile formate din acestea.

Funcțiile de bază ale Biroului:

În vederea realizării misiunii sale, Biroul are următoarele funcții de bază:

  1. stabilirea direcțiilor prioritare de activitate în domeniul diasporei, migrației și dezvoltării, elaborarea și promovarea documentelor de politici publice și actelor normative în domeniu;
  2. acordarea asistenței necesare Prim-ministrului și secretarului general al Guvernului pe subiecte ce țin de domeniul diasporei, migrației și dezvoltării;
  3. inițierea și participarea la diferite parteneriate de cooperare și colaborare, care au ca obiectiv fortificarea dialogului eficient și continuu între diasporă-țară/țară-diasporă;
  4. coordonarea acțiunilor întreprinse de autorități publice îndreptate spre promovarea și dezvoltarea relațiilor cu diaspora în scopul participării active la dezvoltarea economică, socială și culturală a țării.
Atribuțiile Biroului:
  1. privind stabilirea direcțiilor prioritare de activitate în domeniul diasporei, migrației și dezvoltării, elaborării și promovării documentelor de politici publice și actele normative în domeniul respectiv:
    • formulează obiective de dezvoltare strategică în domeniul diasporei, migrației și dezvoltării, inițiază, organizează și susține acțiunile necesare pentru realizarea  acestora;
    • elaborează și/sau contribuie la avizarea documentelor de politici publice, actelor normative, tratatelor și altor documente internaționale din domeniul de competență și asigură transparența în cadrul consultărilor publice cu diaspora;
    • elaborează și coordonează programele de reintegrare a cetățenilor Republicii Moldova reîntorși de peste hotare;
  2. privind acordarea asistenței necesare Prim-ministrului și Secretarului general al Guvernului pe subiecte ce țin de domeniul diasporei, migrației și dezvoltării:
    • asigură comunicarea eficientă a Autorităților administrației publice centrale în domeniul diasporei, migrației și dezvoltării;
    • asigură convocarea ședințelor de lucru pe domeniul de competență și pregătește materialele necesare pentru desfășurarea ședințelor respective, la care participă Prim-ministrul, Secretarul general al Guvernului, alți demnitari de stat, reprezentanți ai societății civile, mediului privat și academic;
    • elaborează Note informative adresate Prim-ministrului și Secretarului general al Guvernului referitor la subiecte ce țin de diasporă;

Drepturile și responsabilitățile Biroului

Drepturile Biroului:
  1. să inițieze și să prezinte Guvernului proiectele documentelor de politici publice și acte normative în domeniul diasporei, migrației și dezvoltării;
    • să solicite, în modul stabilit de lege, de la alte autorități publice și organizații specializate rapoarte, date statistice, informații, documente și alte materiale pentru exercitarea atribuțiilor;
    • să participe la activitatea unor comisii, consilii, grupuri de experți, grupuri de lucru și alte organe consultative care contribuie la îndeplinirea atribuțiilor BRD;
  2. să coopereze cu structurile similare din alte țări în scopul schimbului de experiență, negocierii şi încheierii acordurilor şi protocoalelor de colaborare în domeniul diasporei, migrației și dezvoltării;
  3. să organizeze ședințe de lucru cu participarea reprezentanţilor autorităților publice, societății civile, mediului privat și academic pe problemele ce ţin de domeniul de competență;
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.
This site is registered on wpml.org as a development site. Switch to a production site key to remove this banner.